Buďte soběstační

Buďte soběstační

Cukru je všude plno. Proč taky ne, když s cukrem je všechno lepší. Všechno po něm lépe chutná a pro výrobce má výhodu vyšší spotřeby. Má také, ale i stinnou stránku. Pokud přijímáme více cukru než je tělo schopno spalovat, začne jej ukládat. To se může projevit v lepším případě na obezitě. V tom horším může docházet ke kažení a vypadávání zubů. V těch nejděsivějších představách pak dokonce i diabetes.
sirup z bezu a malin.jpg


Navíc proti cukru se dnes dá velice obtížně bojovat. Nalezneme jej téměř všude. Pokud se zaměříme na nápoje, je vhodnou variantou sirup. Ideálně domácí sirup.


Jistě, i v domácím sirupu nalezneme cukr. Pokud se ho však nechceme vzdát úplně je vhodné zvážit tuto variantu. V domácí variantě máme pevně pod kontrolou kolik jaké ingredience v sirupu máme, tudíž se nemusíme děsit látek, které výrobce neuvádí a v některých případech je ani znát nechceme.
miska bylinek.jpg


V rámci složení se tedy nemusíme obávat, žádných konzervantů či siřičitanů. Je tedy pouze na nás, z čeho budeme daný sirup vyrábět.


Lze jej připravit z jakékoliv byliny či ovoce. Výsledný produkt pak šetří nejen naši peněženku, ale také podporujeme šetrné zacházení s přírodními zdroji. Nepříliš přeslazený sirup také přispívá k našemu zdraví.


Z čeho můžeme sirup připravit.


·         Bezinkový sirup. Pro přípravu sirupu z bezinky využijeme květy černého rybízu. Hlavní ingredience, které využíváme jsou tedy omyté květy, cukr, voda a tvrdý alkohol. Květy tedy vyluhujeme a převaříme v horké vodě, následně přidáme cukr a necháme za studena rozpustit. Poté plníme do skleněných lahvích. Nakonec jako vhodný přírodní konzervant zakápneme sirup alkoholem.


·         Rybízový sirup.


·         Malinový sirup.


zelené plody.jpg

Ať už připravujete sirup z čehokoliv je potřeba mít dostatek rostlin a trpělivosti. Výsledkem pak je poměrně zdravé a levné sladidlo do nápojů pro letní osvěžení, ale také jaké zpříjemnění chuti čaje během chladných dnů.


Buďte soběstační
5 (100%)1